چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Wednesday, 01 May 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۰۶۳۶
تاریخ انتشار : ۲۸ : ۱۰ - ۰۱ خرداد ۱۴۰۰
«آزیتا ترکاشوند» بازیگر تلویزیون و تئاتر و سینما این روز‌ها به همراه «بانیپال شومون» و «سارا رسول زاده» در یک مسابقه استعدادیابی به همت دانشگاه شریف با نام «سایه روشن»  و آن هم در مقام داور حضور دارد.

او  در خصوص این همکاری توضیح داد: دانشگاه شریف برای اولین بار حرکتی زیبا و ارزشمند را رقم زده به نحوی که اقدام به برگزاری یک مسابقه استعدادیابی در بخش‌های مختلف عکاسی، کاریکاتور، استندآپ کمدی، بازیگری  با موضوعیت کرونا کرده است؛ این مسابقه تبعات کرونا بر بخش‌های مختلف هنری را به بررسی گذاشته است و به این موضوع می‌پردازد که مردم در شرایط کرونا به چه نحوی از موقعیت قرنطینه و در خانه ماندن استفاده کرده‌اند.

وی افزود: در این شرایط خیلی‌ها به سمت فرلگیری نقاشی، شعر و سایر هنر‌های زیبا رفته‌اند و درواقع این قرنطینه و اجباری که حاکم بود باعث شد خیلی‌ها استعداد‌ها و بضاعت هنری خود را کشف کنند. امیدوارم اولین مسابقه‌ای که برای کشف استعدادیابی و فرصتی که به جوان‌ها داده شده ادامه دار باشد  و در شرایط فعلی جامعه، انگیزه خوبی برای آدم‌ها باشد، چرا که در حال حاضر جامعه ما نیاز به اهرمی برای به حرکت درآوردن جوان‌ها دارد؛ در اینجا از اساتید و برنامه ریزانی که در این مسیر همراهی می‌کنند، تشکر می‌کنم.

او که تا کنون تجربه حضور در سریال‌های نمایش خانگی را داشته ضمن اشاره به این موضوع که هر مدیومی در هنر بازیگری جایگاه خود را دارد، اظهار داشت: نمی‌توانم بگویم این مدیوم جایگزین مدیوم‌های دیگر شده است، به نظرم هر کدام از مدیوم‌های سینما، نمایش خانگی، تلویزیون و تئاتر مخاطب خاص خود را دارند. تلویزیون الان بیننده‌های خود را دارد، ولی با توجه به شرایط فعلی کرونا وبا بسته شدن سینما و تئاتر، قطعا مخاطب‌های تئاتر و سینما به سمت تلویزیون و شبکه نمایش خانگی می‌آیند و امیدوارم کار‌های باکیفیتی تولید شود تا در شرایط فعلی امکان سرگرمی مردم فراهم بشود.

ترکاشوند افزود: به نظر من سطح کیفی کار‌ها چه در تلویزیون چه در شبکه نمایش خانگی بالا رفته و نسبت به قبل بهتر شده است و من خوشحال هستم که فیلمنامه‌ها و قصه‌های خوبی مطرح و تولید می‌شود، قصه‌هایی که کِشش همراه ساختن مخاطب را دارند؛  الان در تلویزیون آمار بیننده بالا رفته چرا که توانسته رضایت مردم را جلب کند؛ در مدیوم نمایش خانگی هم قصه‌های خوبی ساخته می‌شود به نحوی که اگر هفته‌ای یک بار پخش می‌شود مردم آن را دنبال می‌کنند و مشتاق هستند هفته بگذرد تا ادامه سریال را ببینند و این نشان می‌دهد کار موفق بوده است.

بازیگر سریال طنز «هیولا» در خصوص کیفیت آثار طنز به نسبت گذشته گفت: اگر بخواهم آثار طنز قدیمی به طور نمونه سریال «خانه به دوش» را با آثار جدید بخواهم مقایسه کنم باید بگویم «سریال خانه به دوش» قطعا یکی از سریال‌های خوب در زمینه طنز بود که مردم ارتباط خوبی با آن برقرار کردند و من هم از طرفداران این سریال بودم. اما باید دقت کنیم که هر سریال در چه تایمی از زمان پخش شده است، خانه به دوش زمانی پخش شد که شبکه‌های ماهواره‌ای به این شکل در اختیار مردم نبود و مردم خیلی این شبکه‌ها را دنبال نمی‌کردند، از طرفی شبکه‌های نمایش خانگی هم خیلی فعالیت نداشتند. اما الان رقابت‌ها خیلی زیاد است به نحوی که ما هم شبکه نمایش خانگی داریم و هم سریال‌های ترکی و خارجی  که از شبکه‌های ماهواره‌ای پخش می‌شوند و به راحتی در دسترس مردم قرار می‌گیرند. به همین دلیل هم رقابت سریال سازی در تلویزیون به شدت بالا رفته است. وقتی تولید محتوی زیاد باشد قطعا مخاطب‌ها در کار‌های مختلف پخش می‌شوند، چون انتخاب‎‌های زیادی دارند. به نظرمن هر کدام از کار‌ها مخاطب خود را داشته و مقایسه در طی زمان مقایسه درستی نیست.

وی در ادامه افزود: تولید آثار طنز در شرایط فعلی که استرس افراد به واسطه شیوع بیماری ومسائل اقتصادی بالا است، قطعا کمک بزرگی برای حفظ روحیه مردم می‌کند، این قرنطینه‌ها باعث خانه ماندن و سر رفتن حوصله افراد و بعضا افسردگی می‌شود و تماشای یک ساعت برنامه اگر با موضوع طنز، انرژی مثبت و شادی  همراه باشد، کمک بزرگی می‌کند و در حال حاضر یک ضرورت است. ما باید هر کاری می‌توانیم باید برای نشاط جامعه و مردم انجام بدهیم.

این بازیگر در خصوص تجربه حضور در «شب‌های مافیا» گفت: این یک رئالیتی شو است که جذابیت‌های خاص خود را دارد و درواقع نوعی تست هوش است. اینکه شش شهروند و شش مافیا در این بازی حضور داشتند و همه به هم شک داشتند و ما باید از اکت بدن آن‌ها و تحلیل شخصی شهروند و مافیا را از هم تشخیص می‌دادیم، جذابیت زیادی برای من داشت و من از تست هوش و هیجان حاکم بر بازی لذت بردم. برای اولین بار بود که در یک برنامه رئالیتی شو و مسابقه حضور داشتم، چون خیلی سلیقه شخصی من نیست، اما دوست داشتم.
 
گفت و گو از : اعظم صفایی
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
حرمت‌شکنی ستاره؛ بازیکنی که یاغی شده!

درگیری لفظی زشت محمد صلاح با " یورگن کلوپ " پیش از ورود به زمین!+ فیلم

۱۷:۴۰  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه: مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه:

جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی به یکی از جشنواره‌های معتبر کشور تبدیل خواهد شد

۱۶:۵۶  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی سابق تیم ملی تیراندازی در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

تیراندازی با همان ۴ سهمیه به المپیک می‌رود/ روند افت « جواد فروغی » بعد از بازی‌های المپیک توکیو ادامه دارد

۱۲:۱۸  -  ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار